NIHČE
NE VE, KAKŠNA JE
TA ČUDNA DEŽELA, TA CICIBANIJA.
PRAVIJO, DA JE VEČJA KOT AVSTRALIJA,
LEPŠA KOT INDIJA KOROMANDIJA
IN NEZNANA KOT NEZNANIJA.
(F.Lainšček)
PROGRAMI
GLEDE NA STAROSTNA OBDOBJA OTROK
Program za
otroke prvega starostnega obdobja od končanega porodniškega dopusta staršev
do 3.leta starosti.
Program
za otroke drugega starostnega obdobja od 3.leta starosti do vstopa v šolo.
Program
kombiniranih oddelkov je namenjen otrokom obeh starostnih obdobij, od
2 do 6 let.
PROGRAMI GLEDE NA TRAJANJE
Glede na
interes staršev in vpis izvajamo naslednje programe:
Dnevni program v trajanju od 6 do 9 ur - obsega vzgojo, varstvo in tri
obroke prehrane.
Poldnevni
program v trajanju od 4 do 6 ur - obsega vzgojo, varstvo in dva obroka
prehrane.
Krajši
program za otroke, ki ne obiskujejo vrtca z imenom Cicibanove urice.
OKVIRNI
DNEVNI PROGRAM
Prihod otrok
in igra.
Zajtrk.
Dejavnosti.
Malica – delno.
Sprehod, igra na igrišču, obiski knjižnice, galerije, različnih institucij
in trgovin…
Kosilo.
Umirjene dejavnosti in igre, možnost počitka, spanja.
Malica – delno.
Dejavnosti in igra.
KURIKULUM ZA VRTCE
je nacionalni dokument, ki je bil potrjen marca 1999 na Strokovnem svetu
RS za splošno izobraževanje.
Ob ustrezni strokovni literaturi omogoča strokovno načrtovanje in kakovostno
izvajanje dela v vrtcih.
Prinesel je premik iz tradicionalnega poudarka na vsebinah k poudarku
na proces predšolske vzgoje. Otrok je aktiven udeleženec procesa, ki z
raziskovanjem, preizkušanjem in možnostjo izbire dejavnosti pridobiva
nova znanja in spretnosti. Temeljni poudarki so torej na vzgojno-izobraževalnem
procesu ter na celoti interakcij in izkušenj, iz katerih se otrok uči.
V kurikulu so predstavljeni cilji in iz njih izpeljana načela, temeljna
vedenja o razvoju otroka in učenju v predšolskem obdobju ter globalni
cilji in iz njih izpeljani cilji na posameznih področjih dejavnosti. Prav
tako so predstavljeni primeri vsebin in dejavnosti za posamezna področja
dejavnosti.
IZVAJANJE
V vsakem
oddelku sta zaposleni vzgojiteljica in pomočnica vzgojiteljice. V oddelku
otrok do 3.let sta vzgojiteljica in njena pomočnica skupaj 6 ur dnevno,
v oddelku starejših otrok pa 4.ure dnevno.
Vzgojiteljica
in pomočnica vzgojiteljice pri načrtovanju in izvajanju vzgojnega dela
upoštevata posebnosti skupine in posameznikov in s ponudbo različnih aktivnosti
dajeta možnost izbire (dejavnosti, materialov, prostora). Hkrati ustvarjata
pogoje za otrokovo aktivnost in uravnoteženost njegovega napredka na vseh
področjih: gibalnem, spoznavnem, socialnem in emocionalnem. Vzgojno delo
poteka na podlagi igre in lastne aktivnosti otrok v večjih ali manjših
skupinah in tudi individualno.
Aktivnosti otrok s področij jezika, družbe, narave, matematike, umetnosti
in gibanja se med seboj povezujejo ter prepletajo.
O svojem načrtovanem delu in izvajanju obveščata starše na roditeljskih
sestankih, preko oglasne deske, o napredku posameznega otroka pa na pogovornih
urah.
DODATNE
IN NADSTANDARDNE DEJAVNOSTI
izvedemo
glede na naše možnosti v soglasju s starši.
Starši se o teh dejavnostih odločate praviloma na roditeljskih sestankih
v začetku šolskega leta, pa tudi med letom. Mnenje in soglasje staršev
želimo zlasti za programe, ki zahtevajo dodatno plačilo (prevoz, vstopnina…).
Predvsem ne želimo dodatno finančno obremenjevati staršev. Naš trud je
usmerjen v to, da bi z dodatnimi dejavnostmi čim bolj obogatili izvedbeni
kurikulum.
Starši ste lahko tudi pobudniki in naši sodelavci za organizacijo in izvedbo
dejavnosti, ki je sami ne bi zmogli izpeljati, ker imamo omejene kadrovske
možnosti.
O VSEBINSKI
PRENOVI OZ. UVAJANJU KURIKULA V NAŠ VRTEC
S postopnim uvajanjem kurikula smo pod strokovnim vodstvom Zavoda za šolstvo
začeli že v šolskem letu 2000/2001.
Uvajanje sprememb je zelo zahteven in kompleksen proces. Pomeni spreminjanje
že utečenih navad, pridobivanje novih znanj in spretnosti in nujno prilagajanje
novim zahtevam.
Za spreminjanje ni recepta, pač pa je dolga, nikoli končana pot tistega,
ki hodi po njej.
Zavedamo
se, da moramo še marsikaj doreči in spremeniti, da bi tako še izboljšali
svoje delo in ga uskladili s kurikulom.
PRI NAS
JE MENTORSKO SREDIŠČE
V šolskem
letu 2002/2003 smo na predlog Zavoda RS za šolstvo postali mentorski vrtec
za deset drugih vrtcev pri uvajanju kurikularnih sprememb. To nam pomeni
priznanje za naš dosedanji trud in hkrati tudi priložnost za preverjanje,
poglabljanje doseženega in iskanje novih rešitev. Tudi v šolskem letu
2006/2007 bomo nadaljevali s to nalogo.
|